2011年12月21日

转载CNBC:巴菲特说:我正买进一只欧洲股票

巴菲特:正买进一只欧洲股票

作者:Alex Crippen     2011年11月24日

沃伦•巴菲特告诉CNBC,他认为在欧洲出现了一些超跌的便宜股票,并在“今天”开始购买了其中之一。

然而,像往常一样,巴菲特尚未披露他的伯克希尔•哈撒韦公司正在买进的股票名称。

巴菲特在日本接受了我们的采访,该节目隔夜在CNBC亚太、CNBC欧洲和CNBC世界频道播出(数字有线网络,将CNBC欧洲和亚洲的节目向美国现场直播)。巴菲特在采访中告诉我们:

“我们今天买入了。在我离开奥马哈的时候,我下了一个指令,一个买进一只欧洲股票的指令,今天我们肯定在买进,可能明天和后天、下周和下个月都会购 买它。如你所知,大约在今年早些时候,我们已经买了一些欧洲股票,例如泰思科(Tesco)。我能想到十多个欧洲股票都是相当有吸引力的。它们是否比我可 以在美国发现的其它股票更有吸引力,取决于它们在任何一天、或任何一周的价格。欧洲有一些我喜欢的股票,有一些很不错的企业,其中一些的价格已经下跌。如 果泰思科的价格再跌下来,我会买入更多的。”

另一方面,巴菲特并不认为暴跌的欧洲债券有吸引力。在同一次采访中,巴菲特表示,欧洲危机表明,在目前的系统中存在“重大的缺陷”,“欧洲将不得不走到一起,或者进行一些其它的调整,因为目前这个系统是不行的”。

欧盟和其货币能否生存下来?“现在还有疑问,”他警告说。


Warren Buffett to CNBC: We're Buying an Attractive European Stock 'Today'

Published: Monday, 21 Nov 2011 | 12:54 PM ET
转载CNBC:巴菲特说:我正买进一只欧洲股票Text Size转载CNBC:巴菲特说:我正买进一只欧洲股票转载CNBC:巴菲特说:我正买进一只欧洲股票

  • 转载CNBC:巴菲特说:我正买进一只欧洲股票 转载CNBC:巴菲特说:我正买进一只欧洲股票
    Twitter
    转载CNBC:巴菲特说:我正买进一只欧洲股票
    0

    转载CNBC:巴菲特说:我正买进一只欧洲股票 转载CNBC:巴菲特说:我正买进一只欧洲股票
    LinkedIn
    转载CNBC:巴菲特说:我正买进一只欧洲股票
    转载CNBC:巴菲特说:我正买进一只欧洲股票 转载CNBC:巴菲特说:我正买进一只欧洲股票
    Share
    转载CNBC:巴菲特说:我正买进一只欧洲股票

Warren Buffett
Bloomberg | Getty Images
Warren Buffett arrives for a news conference at the Tungaloy Corp. headquarters in Iwaki City, Fukushima Prefecture, Japan, on Monday, Nov. 21, 2011.

Warren Buffett tells CNBC today that he sees some bargain stocks in Europe, and began buying one of them "today." 

As usual, however, Buffett isn't yet revealing the name of the stock he's accumulating for Berkshire Hathaway.

In a live interview from Japan airing overnight on CNBC Asia,CNBC Europe, and CNBC World (the digital cable network that brings live CNBC Europe and Asia programs to the United States), Buffett told us:

"We today — I left an order when I left Omaha, I left an order to buy one European stock which we will undoubtedly be buying today, and we'll probably be buying it tomorrow and the

next day, and next week and next month.  As you know, it's a matter of record that earlier this year we bought some Tesco, for example. There are — I can think of a dozen European stocks that are quite attractive.  Whether they're more attractive than something else I can find in the United States depends on the prices on any given day, or any given week.  But there are European stocks I like and there's some wonderful businesses in Europe and the prices have come down on some of them.  If the price came down some on Tesco, I'd buy some more of that."

On the other hand, Buffett does not find beaten-back European debt attractive.  In the same interview, Buffett said the Eurocrisis has shown the present system has a "major flaw" and "Europe will either have to come together or there will have to be some other rearrangement because this system is not working."

Can the European Union and its currency survive?  "That's in doubt now," he warns.


http://blog.sina.com.cn/s/blog_53c8e9ab0102dxrd.html

没有评论: